Kaixo guztioi!
Gaurkoan
klasean egindakoaren hausnarketatxo bat egitea tokatu zaigu. klasean
Curriculumaren inguruan hitz egin genuen eta gero argazki batzuk ikusi eta
komentatu genituen guztion artean. Lau curriculum mota ikusi genituen; curriculum ezkutua
(curriculum ofizialeran agertzen ez dena), formala edo ofiziala (adostua dagoen
curriculuma), nuloa (onartua ez dagoena) eta azkenik erreala (klasean ematen
dena). Ezberdintasun teorikoak alde praktikoan jartzeko, argazki batzuk lotu
genituen bizitza errealarekin; besteak beste, sexismoaren gaiari lotuz. Argazki askok eraman zidaten pentsaraztera; baina, batez
ere, hainbatetaz hitz egitea gustatuko litzaidake.
Haurrak
eskolan hasten garenean, ezberdintasun batzuekin sartzen gara, bakoitzak bere
pentsatzeko edo gauzak ulertzeko modua daukagu, eta nire iritziz eskolan
ezberdintasun horiek potentzializatu beharrean, denak berdin pentsatzera
behartzen gaituzte.
Aipatu beharra dut ere, nire iritziz, gobernuak garrantzi
gehiago ematen diola beraien ideologietara egokitzen den hezkuntza bati,
benetan ikasleek behar duten hezkuntzari baino. Irudi honetan ikusi dezakegu
etorkizun batean gizon-emakume batzuen elkarrizketa. Elkarrizketa honetan garbi
ikusten da gobernuak eta beraiek zeri ematen dien garrantzia eta zergatik.
Hirugarren argazki
honetan ikusten dugu irakasleak askotan ere kontraesanetan erortzen direla.
Umeari behartzen dio ideia bat ( biolentoa ez izaten) eta irakaslearen jarrera
bera ere biolentoa da hain zuzen ere. Hau gure egunerokotasun batera eramanez,
adibide gisa esan dezaket, irakasleak askotan garrasika esaten digute ezin
dugula garrasika hitz egin.
Azkeneko
argazki honi buruz hitz egitea ere gustatuko litzaidake. Bertan ikusten dugu
haur batzuk “alfabetoa” irakurtzen ikasten ari direla eta orden egokian egon
beharrean atzetik esanahia duen orden batean ari direla ikasten.
Hau
gure eskola eremuetara eraman ezkero, aipatu dezakegu irakasleak nahi gabe ere,
beraien ideologia edo ikasteko moduak ezartzen dizkigutela eta oso zaila dela irakaslea
zuzen-zuzen bat izatea; hala ere, horrelakoak ez egiten saiatu behar dugu. Ikasleoi
ezin diegu guk pentsatzen duguna zeharka ikastera eraman. Adibide gisa esan
dezakegu haur bat irakurtzen ikasten hasten denean, irakurtzen ari den horrek
esanahi bat izatea atzetik.
Argazki
guzti hauek azaldu ostean, esan dezaket hilak 5eko klaseak pentsatzera eraman
zidala. Oso interesgarria izan zen iragarki edota bestelako adibide batzuekin
gure eskola eremura eramatea kasuak. Gizarte honetan haurrak gehien ikasten eta
denbora pasatzen duten lekua eskola baita, eta bertan pentsatzen ikastera
bultzatu behar diegu, hainbat balore irakatsi eta beraien iritzi propioa
izatera bultzatu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario