Kaixo! Gaurkoan nire blogean
otsailak 12an klasean egindakoaren hausnarketatxo bat egitea tokatu zait.
Saioan binaka esaldi bat irakurri eta hausnartu ostean, klase guztiarekin
konpartitu genuen bakoitzak bere iritzia eman zezan. Ariketa burutzen ari
ginela, ideia eta iritzi ezberdinak azaldu ziren, eta esaldi ezberdinen arteko
lotura bat egiten saiatu ginen.
Niri egokitu zitzaidan esaldiak
honela zioen: “ Educar a un niño no es
hacerle aprender algo que no sabía, sino hacer de él alguien que no existia”.
John Ruskin.
Esaldi hau irakurri ostean, ni
eta nire bikotekidea guztiz desados agertu ginen. Gure ustez, maistra baten
helburua ez da soilik haurrari gero eta jakintza gehiago ematea eta horrela
beste haur berri bat sortzea, baizik eta, haur horren jakintza eta interes
minimoetatik, hauek potentzializatuz, haurrak hainbat jakintza barneratzea.
Beste hainbat esaldi entzun
genituen; besteak beste, “El maestro
enseña más con lo que es que con lo que dice”.
Oso esaldi interesgarria iruditu
zitzaidan eta horregatik erabaki dut hau komentatzea. Bertan dioen bezala,
irakasle batek gehiago irakasten du bera dena izaten berak esaten duenagatik
baino. Hau da, haurrak gehiago ikasiko du irakaslearen portaera eta izateko
eragatik, berak teorikoki esaten dizkigun gauzengatik baino. Guztiz ados nago
esaldi honekin, eta batez ere Haur Hezkuntzan. Umeek irakaslea imitatzen dute
eta berak egiten duen guztia ondo behatzen dute, horrela ikasten dituzte
hainbat balore eta portaera.
Hirugarren eta azken esaldi honekin bukatzea gustatuko litzaidake gaurkoan: "Aprender sin reflexionar es malgastar energía".
Irakasle bezala gure helburua oso ondo laburbiltzen duela iruditzen zait, hau da, ez ditugu haurren buruak teoriekin bete behar soilik, gure lana beraiek pentsatzen ikastea da. Beraien kabuz iritzi kritiko bat izaten irakatsi behar diegu, horrela, manipulatzeko zailagoak izatea lortuko baitugu. Nire iritziz, eta nire burua barne, gaur egungo gazteoi gertatzen zaigun arazo nagusia bakarrik gaudenean nola jokatu ez jakitea da, Lan bat egiteko askatasun osoa uzten digutenean, nondik hasi? Zer egin? Nola egin? galdera hauek oso tipikoak izan ohi dira eta hori ekiditea da gure lanaren parte.
Beraz, hau guztia esanik, irakasleon lana baloratzekoa dela iruditzen zait eta umeen etorkizun hurbil batean garrantzi handia izango duena. Gogotsu arituz eta hainbat balore transmitituz haur hezitu eta libre bat egin dezakegula iruditzen zait.
No hay comentarios:
Publicar un comentario