Gaurkoan Argazki Elarrizketari loturiko hausnarketa bat
eskainiko dizuet. Aurrekoan gure haurtzaroko oroitzapenak kontatzen aritu
nintzen bezala, gaur, oroitzapen haiei lotutako konparaketa bat eskainiko
dizuet. Berdina ote da gaur egungo eta gure garaian eskainitako Curriculuma?
Teoriari lotuz, lau curriculum mota ikusi ditugu eta horiek
modu zuzenean edo zeharka islatu ditugu gure 10 argazkiak komentatzerakoan.
Curriculum ezkutua: Curriculum ofizialetan agertzen ez diren harren, klasean ematen diren gaiak; hauek inplizituki egin daitezke eta ondorio positiboak eta negatiboak izan ditzazke.
Curriculum nuloa: onartua ez dagoena, eskolan lantzen ez diren gaiak, adibidez, sexu-harremanak, heriotza, zoriontasuna...
Curriculum erreala: Klasean lantzen diren gaiak, baita curriculumean agertu ere.
Curriculum formala edo ofiziala: adostua dagoen curriculuma.
Curriculum ezkutua: Curriculum ofizialetan agertzen ez diren harren, klasean ematen diren gaiak; hauek inplizituki egin daitezke eta ondorio positiboak eta negatiboak izan ditzazke.
Curriculum nuloa: onartua ez dagoena, eskolan lantzen ez diren gaiak, adibidez, sexu-harremanak, heriotza, zoriontasuna...
Curriculum erreala: Klasean lantzen diren gaiak, baita curriculumean agertu ere.
Curriculum formala edo ofiziala: adostua dagoen curriculuma.
Gaur egungo Curriculumari buruz irakurri eta informatu ondoren, ohar gaitezke ez dela gure garaian zegoenaren oso ezberdina. Curriculumaren atal batean ikaslearen nortasuna, ingurune fisiko eta sozialaren eraikuntza edo ezagutza eta autonomiari buruz hitz egiten digu besteak beste. Nire argazki elkarrizketan oinarrituz, esan dezaket gure nortasuna sortzen lagundu zigutela eredutzat genituen irakasle haiek. Irteerak egiten genituen egunetan, bai herri bertan bai kanpora joaten ginenean, aukera ematen zigutela gure ingurunea ezagutzeko eta autonomia lantzeko. Argazkietan esan nuen bezala, irteeratan geure kabuz bazkaldu eta motxila preparatzen ikasi genuen, nolabait esateko gauzak gure kabuz egiten ikasi genuen
Nire argazki elkarrizketan eskolako ordutegiaz ez hitz egin
arren, oroitzen naiz hasieran goizez bakarrik joaten nintzela, eta eskolara
egokitzen joanez, arratsaldez ere klaseak izatera igaro nintzela. Gaur egungo
Curriculumaren 13.artikuluak defendatzen duenarekin bat etorriz, atsedenaldi
ezberdinak izaten genituen eta bertan zortzi ordu baino gutxiago igarotzen
genituen.
Besteen blogak ere erreparatu ostean, esan dezaket eskolek
eleaniztasuna bultzatzen dutela une oro, atzerriko hizkuntzak ikasten ditugu
bertan, Haur Hezkuntzan gazteleraren eta ingeleraren eduki minimoak ikasten
joaten gara, zenbakiak, animalien izenak… Gaur egun ere horrela dela ikus
dezakegu, adibide gisa nire lengusinaren kasua jar dezaket, berak askotan hitz
egiten dit ingeleseko irakasleari buruz eta bertan ikasten dituzten hitzei
buruz.
Gurasoen parte hartzeari buruz hitz egitea ere oso
garrantzitsua iruditzen zait. Gure lanaren parte da Haur Hezkuntzako garaian,
ikasleen gurasoen parte hartzea bultzatzea. Harreman egokia egon behar da
eskolaren, irakaslearen eta gurasoen artean, ikaslearen ikaskuntza proiektuari
ahalik eta etekin handienak ateratzeko. Gaur egungo Curriculumaren parte da
atal hori ere. Gure garaian adibidez, eta nire blogarekin lotuz, gurasoen parte
hartzea inauterietako mozorroak egiteko
garaian ikusten genuen. Zerbait josi behar bazen edo mural bat egin, guraso
guztiak saiatzen ziren elkarlanean aritzen eta gure mozorroak guztiz osatzen.
Konparaketatxo honekin amaitzeko, esan dezaket ez dela asko
aldatu Curriculumaren egoera. LOMCE dela eta asko hitz egin da gobernuak bere
interesen arabera aldatzen dituela Curriculumak, ikasleen benetako beharretara
egokitu gabe. Nire iritziz ere hori hala da, baina, EAEn dugun pribilegioa dela
eta, gure erara aldatu dezakegu % handi batean (Heziberri dekretua). Horregatik, eta gaur egungo
Curriculumari buruz informatu ostean, esan dezaket ez dela erabat aldatu eta ideia
eta proiektu askok berdinak izaten jarraitzen dutela, ikasleen beharretara
egokituz.
No hay comentarios:
Publicar un comentario