jueves, 18 de febrero de 2016

ESKOLAKO CURRICULUMA ALDATU OTE DA?

Gaurkoan Argazki Elarrizketari loturiko hausnarketa bat eskainiko dizuet. Aurrekoan gure haurtzaroko oroitzapenak kontatzen aritu nintzen bezala, gaur, oroitzapen haiei lotutako konparaketa bat eskainiko dizuet. Berdina ote da gaur egungo eta gure garaian eskainitako Curriculuma?
Teoriari lotuz, lau curriculum mota ikusi ditugu eta horiek modu zuzenean edo zeharka islatu ditugu gure 10 argazkiak komentatzerakoan.

Curriculum ezkutua: Curriculum ofizialetan agertzen ez diren harren, klasean ematen diren gaiak; hauek inplizituki egin daitezke eta ondorio positiboak eta negatiboak izan ditzazke.
Curriculum nuloa: onartua ez dagoena, eskolan lantzen ez diren gaiak, adibidez, sexu-harremanak, heriotza, zoriontasuna...
Curriculum erreala: Klasean lantzen diren gaiak, baita curriculumean agertu ere.
Curriculum formala edo ofiziala: adostua dagoen curriculuma.

Gaur egungo Curriculumari buruz irakurri eta informatu ondoren, ohar gaitezke ez dela gure garaian zegoenaren oso ezberdina. Curriculumaren atal batean ikaslearen nortasuna, ingurune fisiko eta sozialaren eraikuntza edo ezagutza eta autonomiari buruz hitz egiten digu besteak beste. Nire argazki elkarrizketan oinarrituz, esan dezaket gure nortasuna sortzen lagundu zigutela eredutzat genituen irakasle haiek. Irteerak egiten genituen egunetan, bai herri bertan bai kanpora joaten ginenean, aukera ematen zigutela gure ingurunea ezagutzeko eta autonomia lantzeko. Argazkietan esan nuen bezala, irteeratan geure kabuz bazkaldu eta motxila preparatzen ikasi genuen, nolabait esateko gauzak gure kabuz egiten ikasi genuen  

Nire argazki elkarrizketan eskolako ordutegiaz ez hitz egin arren, oroitzen naiz hasieran goizez bakarrik joaten nintzela, eta eskolara egokitzen joanez, arratsaldez ere klaseak izatera igaro nintzela. Gaur egungo Curriculumaren 13.artikuluak defendatzen duenarekin bat etorriz, atsedenaldi ezberdinak izaten genituen eta bertan zortzi ordu baino gutxiago igarotzen genituen.

Besteen blogak ere erreparatu ostean, esan dezaket eskolek eleaniztasuna bultzatzen dutela une oro, atzerriko hizkuntzak ikasten ditugu bertan, Haur Hezkuntzan gazteleraren eta ingeleraren eduki minimoak ikasten joaten gara, zenbakiak, animalien izenak… Gaur egun ere horrela dela ikus dezakegu, adibide gisa nire lengusinaren kasua jar dezaket, berak askotan hitz egiten dit ingeleseko irakasleari buruz eta bertan ikasten dituzten hitzei buruz.

Gurasoen parte hartzeari buruz hitz egitea ere oso garrantzitsua iruditzen zait. Gure lanaren parte da Haur Hezkuntzako garaian, ikasleen gurasoen parte hartzea bultzatzea. Harreman egokia egon behar da eskolaren, irakaslearen eta gurasoen artean, ikaslearen ikaskuntza proiektuari ahalik eta etekin handienak ateratzeko. Gaur egungo Curriculumaren parte da atal hori ere. Gure garaian adibidez, eta nire blogarekin lotuz, gurasoen parte hartzea inauterietako  mozorroak egiteko garaian ikusten genuen. Zerbait josi behar bazen edo mural bat egin, guraso guztiak saiatzen ziren elkarlanean aritzen eta gure mozorroak guztiz osatzen.

Konparaketatxo honekin amaitzeko, esan dezaket ez dela asko aldatu Curriculumaren egoera. LOMCE dela eta asko hitz egin da gobernuak bere interesen arabera aldatzen dituela Curriculumak, ikasleen benetako beharretara egokitu gabe. Nire iritziz ere hori hala da, baina, EAEn dugun pribilegioa dela eta, gure erara aldatu dezakegu % handi batean (Heziberri dekretua). Horregatik, eta gaur egungo Curriculumari buruz informatu ostean, esan dezaket ez dela erabat aldatu eta ideia eta proiektu askok berdinak izaten jarraitzen dutela, ikasleen beharretara egokituz.


No hay comentarios:

Publicar un comentario